Kinderen en van sportdag tot speelfeest
|
Samenvatting
In het reguliere bewegingsonderwijs, maar ook tijdens sport- en speldagen, komen nog steeds veel spelelementen voor die een negatieve uitwerking hebben op veel kinderen. Kinderen die ‘af’ zijn worden aan de kant gezet. Zij mogen dan verder naar de kinderen kijken die wél weten hoe het moet. Terwijl deze kinderen eigenlijk meer oefening nodig zouden hebben dan de kinderen die al van nature goed zijn in sport en spel. Kinderen die zo worden buitengesloten, raken hun plezier in het spel kwijt en willen niet meer meedoen. Ook het sterke accent leggen op competentie heeft juist bij die kinderen vaak een negatieve uitwerking op de ontwikkeling van hun zelfbeeld.
Maar het kan ook anders!
In dit boek komen de alternatieven aan de orde. Aan de hand van concrete voorbeelden laten we zien dat bewegingsonderwijs, sport- en speldagen voor álle kinderen een groot plezier kunnen vormen. Dat kan door de regels van het spel aan te passen, of andere spelen te introduceren waaraan iedereen kan meedoen. Zo worden ook sport- en speldagen voor alle kinderen een speelfeest.
|
Doel
Tips geven voor sport en spel in het weekprogramma.
|
|
Soort project/middel
Informatiebron
|
Geschikt voor groep
1,2,3,4,5,6,7,8
|
Voor welk moment
In de les
|
|
Middelen
Boek
|
Uitgevoerd door
Leerkracht Vakleerkracht bewegingsonderwijs
|
Website
Kwintessens Uitgevers
|
|
Contactgegevens
Kwintessens Uitgevers
S. Ras
Postbus 1492
3800 BL
Amersfoort
033-4606011
info@kwintessens.nl
|
Prijs
€ 29,50 Via www.kwintessens.nl beschikbaar
|
Beschikbaar in
Heel Nederland
|