Lichamelijke opvoeding op de basisschool
|
Samenvatting
Deze uitgave speelt goed in op recente ontwikkelingen in het basisonderwijs en op de veranderingen binnen de opleidingen. De zelfwerkzaamheid van studenten wordt in het boek in hoge mate gestimuleerd. Theorie is direct gekoppeld aan de onderwijspraktijk: elk hoofdstuk begint met de beschrijving van een praktijkcasus en sluit af met toetsvragen en zelfstudieopdrachten.
Lichamelijke opvoeding op de basisschool hanteert het model van de didactische analyse van voorbereiden, realiseren en evalueren. Factoren als beginsituatie, doelstelling, leerplanontwikkeling, onderwijsleerstof, didactische werkvormen, onderwijsleermiddelen en zorgverbreding komen ruimschoots aan de orde. Het model van de didactische analyse biedt een stevig houvast voor een goed programma bewegingsonderwijs op de basisschool.
|
Soort project/middel
Lesmethode
|
Geschikt voor groep
1,2,3,4,5,6,7,8
|
Voor welk moment
In de les
|
|
Middelen
Docentenhandleiding
|
Uitgevoerd door
Leerkracht Vakleerkracht bewegingsonderwijs
|
Website
Noordhoff Uitgevers
|
|
Contactgegevens
Noordhoff Uitgevers bv
Postbus 58
9700 MB
GRONINGEN
050 - 5226888
ho@noordhoff.nl
|
Prijs
Zie website
|
Beschikbaar in
Heel Nederland
|